Skappelgenser til barn

by drommestrikk

Selv om Skappelhysteriet vel har lagt seg er konseptet enkle rillestikkede gensre og jakker stadig i vinden. Rillestrikk er superenkelt og går kjapt unna på tykke pinner.Og selv er jeg en fan av den enkle og evigvarende strikken som passer til alt.

Skappelgenser til barn

Strikkeoppskriften som aldri går av moten – skappelgenser/rillegenser

Denne genseren strikket jeg til min eldste datter for to års tid siden da trenden herjet som verst. På tre gode kvelder i strikkekroken var genseren ferdig, og den varte i mange sesonger og ble brukt mye.

I høst er samme genser klar for datter nr 2 her i huset, og jeg må si det gleder meg stort at plagget allerede har gått i arv. Nå ser vi frem til å bruke denne masse!

Jeg har strikket genseren av 3 nøster Hverdags og 2 nøster Air – kan kjøpes i nettbutikken min. Jeg har brukt pinne 6. Jeg har beregnet min oppskrift for størrelse 1-2 år, 3-5 år (avbildet) og6-7 år.

Vil du ha oppskriften gratis? Bare send meg en mail, så sender jeg den som PDF så snart jeg har anledning.

 

